Zo tevreden zijn onze medewerkers over Werkse!
Bij Werkse! geloven we in de kracht van tevreden, gezonde en bevlogen werknemers. Dit jaar nodigden we daarom alle medewerkers uit om mee te doen aan een tevredenheidsonderzoek. Zowel medewerkers van staf en kader, als van de werkleerbedrijven deden mee aan het onderzoek. De resultaten en het actieplan lees je hier.
Onderzoeksbureau InnerVoice voerde het tevredenheidsonderzoek voor Werkse! uit. Het onderzoek was online en anoniem. In totaal deden er 172 doelgroepmedewerkers en 131 staf- en kadermedewerkers mee.
Wat vinden we goed gaan?
We scoren extra hoog op bevlogenheid: 9 op de 10 medewerkers is trots op zijn werk. Ook zijn medewerkers gemiddeld meer betrokken dan de rest van werkend Nederland. Ongeveer 80% is tevreden met Werkse! als werkgever en vindt dat de organisatie veel voor ze betekent.
Medewerkers geven daarnaast aan zichzelf te kunnen zijn bij Werkse! en we gaan respectvol met elkaar om. Meer dan gemiddeld in Nederland voelen we ons gewaardeerd door onze werkgever. En we leren hier regelmatig nieuwe dingen.
Employee Net Promotor Score
De Employee Net Promotor Score (de mate van aanbevelen) is bij alle groepen medewerkers aanzienlijk hoger dan het Nederlandse gemiddelde van -15. De NPS van de medewerkers van de werkleerbedrijven is +9 en van staf en kader +29. Redenen zijn bijvoorbeeld: betrouwbaarheid, fijne collega’s en werksfeer, maatschappelijke relevantie en vrijheid in werkzaamheden.
Waar liggen er nog kansen?
Medewerkers vinden dat er niet altijd voldoende kansen zijn om door te groeien. Daarnaast geven staf- en kadermedewerkers aan dat ze elkaar meer oprechte feedback kunnen geven en gemaakte afspraken beter moeten nakomen. Medewerkers van de werkleerbedrijven noemden als verbeterpunten bijvoorbeeld het salaris of de aandacht voor gedetacheerde mensen.
Meer informatie
Wil je meer weten over dit onderzoek? Bekijk de infographics van de onderzoeksuitslagen: